sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

8 viikkoa puolimaratoniin

Harvinainen viikko siinä mielessä, että treenini on kerrankin ollut monipuolista. On ollut pk-treeniä, kehonhuoltoa, lihaskuntoa, juoksua ja tietysti sitä vk-treeniä niin kuin aina. Hyvä luettelo sinänsä, mutta aika pitkälti jalkoihin kohdistuvaa treeniä. Juoksulenkillä olen käynyt kahdesti, sisäjuoksutunnilla ja spinningissä kerran. Siihen päälle BodyPump ja erityinen ylpeyden kohteeni BodyBalance!! Kuten olen ennenkin kertonut, en ole kovin innostunut kehonhuoltotunneista, koska en malttaisi olla rauhallisemmilla tunneilla. Kävin tänään BodyBalancessaa ensimmäistä kertaa ikinä, vaikka kyseinen tunti on ollut salin ohjelmistossa jo ainakin pari vuotta. No, ei se niin kamalaa ollutkaan mennä rauhalliselle tunnille :) Paljon olen tuosta tunnista kuullut, ettei ole ihan kevyt tunti, mutta silti en ole malttanut sinne mennä. Hyvä fiilis jäi ja tekikin hyvää tällaiselle ei-niin-venyvälle ja "rauhattomalle" henkilölle. Tosin tuskin tulen BodyBalancea omana treeninään tekemään vaan teen sen jonkun toisen treenin mukana. Tänään otin hien pintaan juoksulenkiltä ennen tunnille menoa.

Pian taas numerolappu rintaan.
HCR:n puolimaraton-koitokseen on aikaa päivää vaille 8 viikkoa. Iiiik!! Jotenkin tämä taas mukamas pääsi yllättämään. Jokunen pidempi lenkki tässä pitäisi kohta päästä tekemään, jotta jalat tottuisivat ja pääsisi vauhtiin mukaan. Koko syksy ja talvi on tahkottu liikuntaa, mutta juokseminen on jäänyt vähemmälle. Jotain kuitenkin olen tehnyt erilailla kuin yleensä. Pk-treeniä olen tehnyt enemmän kuin aiemmin. Vesijuoksu ja crosstrainer ovat tässä suhteessa olleet ystäviäni ja toivon peruskestävyyteni hieman parantuneen sen ainaisen vauhtikestävyystreenin ohessa. Myös lihaskuntotreeniä olen pyrkinyt lisäämään, jotta saisin jalkoihin ja myös keskivartaloon vahvuutta juoksemista ajatellen. Toki se ylävartalokin on ollut mukana. Kuitenkin se on se itse juoksu mitä on tullut tehtyä vähemmän kuin koskaan (lue viimeisen 3 vuoden aikana, kun juoksuinnostukseni alkoi). Kysymys tässä herääkin, että riittääkö se kaikki muu liikunta mitä olen tehnyt, lisäämään myös juoksukuntoa? Kova on yritys ja nyt jatkuu juoksun lisääminen treeniohjelmaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti